lovely__angel (lovely__angel) wrote in alf_poland,
lovely__angel
lovely__angel
alf_poland

Protest w Rawiczu, oraz forum organizacji animalistycznych.

Protest w Rawiczu, oraz forum organizacji animalistycznych.

Zrodlo:
- Viva.Pl,
- W Obronie Zwierzat.

Serdecznie witam,

W Rawiczu polsko-wloska spolka otworzyla w maju w centrum miasta konska rzeznie. Po uroczystym otwarciu z udzialem wladz miasta, miejscowych notabli i blogoslawiacego proboszcza, zaczela sie masakra. Do rzezni zworzone sa konie z calej Polski, lacznie ze zrebakami (spolka nazywa sie MKZ co znaczy Mieso Konskie i Zrebiece). Wymeczone w transporcie na miejscu trafiaja w lapy rzeznikow, ktorym nikt nigdy chyba nie powiedzial ze zwierze to nie rzecz. W lipcu (mowily o tym media w calym kraju) po doniesieniach swiadkow maltretowania konia, sprawa trafila do rawickiej prokuratury. Po pieciu dniach zostala umorzona z braku dowodow. Przeciwwaga dla zeznan swiadkow, wlascicieli ogrodkow sasiadujacych z rzeznia, ktorzy widzieli (nie pierwszy raz), jak pracownik rzezni zakatowal prawie na smierc lezacego konia, bylo stwierdzenie weterynarza powiatowego, ze nie stwierdzil u niego zadnych
obrazen. Wezwana przez nas inspekcja weterynaryjna z Poznania przyjechala z gotowymi wnioskami pokontrolnymi, ledwo co sie zaczela kontrola, a juz weterynarz wojewodzki udzielal mediom informacji, ze niczego nie wykryto, rzadnego maltretowania nie stwierdzono.
Widocznie inspekcja ograniczyla sie do udzielenia rzezni porad jak sie lepiej maskowac przed niewygodnymi swiadkami, bo w trzy dni dookola rzezni stanal dwu i pol metrowy mur. Pod koniec lipca na policji zlozyl zeznanie byly pracownik rzezni, ktory opowiedzial o praktykach stosowanych wobec koni. Sprawy w prokuraturze nie wznowiono, uzasadniajac ze sledztwo w poprzedniej nic nie wykazalo. Ludzie ktorzy skladali zeznania dostawali telefony z pogrozkami.
Za posrednictwem poznanskiego oddzialu TOZ, skladamy sprawe do prokuratury warszawskiej. Jak na ironie burmistrz zaprzyjazniony z dyrekcja rzezni zalozyl stowarzyszenie, ktorego celem jest organizacja dni wedliniarstwa w Rawiczu, w czasie ktorych miedzy innymi spolka MKZ bedzie mogla poszczycic sie swoja dzialalnoscia. Panu burmistrzowi nie przeszkadza, ze od przeszlo miesiaca robi Rawiczowi antyreklame w mediach w calej
Polsce. Zbieramy podpisy pod petycja do burmistrza w sprawie likwidacji rzezni i zaprzestania niehumanitarnego traktowania koni, chcemy ja wreczyc przed niechlubnymi Dniami Wedliniarstwa (3,4,5 wrzesien). 4.09. robimy w Rawiczu demonstracje, zbieramy sie o godz. 14.00 w siedzibie Stowarzyszenia Akimra (klub w piwnicy domu kultury, ul. Targowa 1). O godz. 15.00 robimy w Rynku pokojowa, milczaca, statyczna demonstracje z haslami,
transparentami, ktore trzeba by ze soba przywiesc. W tym czasie w Rynku bedzie duzo ludzi i mediow w zwiazku z Dniami Wedliniarstwa, na ktorych stowarzyszenie burmistrza bedzie promowalo przemysl miesny i wloska rzeznie. Demonstracja bedzie milczaca, zeby nie dac urzednikom pretekstu do jej zakazania ze wzgledu na zagluszanie zaplanowanych imprez, poza tym, taki milczacy tlum bedzie swietnie kontrastowal z tym, co sie bedzie dzialo wokol i bedzie mial silniejsza wymowe [dobrze by bylo, gdyby wszyscy ubrali sie na czarno, to tez bedzie dzialac i wizualnie bedzie nas wiecej, jak bedziemy w jednym kolorze]. Na demo przyjedzie m.in. Skarlett Szylogalis z Tary ze swoimi wolontariuszami, Zielona Alternatywa z Poznania, Stowarzyszenie Basta z Wroclawia, Towarzystwo Opieki nad Zwierzetami, ja ze swoja grupa z Legnicy, dzisiaj dostalam wiadomosc, ze beda ludzie z Komitetu Pomocy dla Zwierzat z Tych, no i Rawiczanie. Druga sprawa, organizuje w pazdzierniku w Legnicy forum organizacji i ludzi z calej Polski, dzialajacych na rzecz obrony praw zwierzat, z koncertem charytatywnym na ratowanie koni. Szukam kontaktu ze wszystkimi, ktorzy zechcieliby sie w to wlaczyc.
Pozdrawiam cieplo Magda Jagowska
tel.(076) 721 38 61
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments